Thursday 24 October 2013

Surat Untuk Tuhan


Ya Allah...Engkau kekuatanku dalam setiap denyutan nadiku...Dikala ku sedih dan hiba,, ayat-ayat Mu yang jadi penawar bagiku...zikir Mu menjadi penyejuk hati...sungguh selepas itu aku berasa tenang...

Aku takut ya  Rabb…Tidak dapat memenuhi setiap janji yang terucap....Tidak dapat menahan kenikmatan dunia yang mempesona....Bahkan tak mampu kendalikan nafsu yang membelenggu

 Ya, nafsu ini begitu kuat menggoda....Berusaha luruhkan rasa Cinta ku pada Mu...
Memesongkan nikmat yang telah Engkau beri....Menafikan Engkau seakan Kau tiada

 Bantulah aku ya Rabbi...Tepiskan segala resah yang menyelimuti hati...Hilangkan semua gelisah yang memeluk jiwa...Buang setiap keraguan yang mendakap kalbu...Hulurkan tangan Mu di sepanjang jalan ku...Berikan Cahaya Mu menerangi langkah ku...Jangan biarkan aku rebah lagi dalam lumpur dosa

 Pimpinlah aku ya Allah..Pegang erat jiwa ku yang selalu ingin mengembara...Berkelana mencari cinta hakiki Mu....Mengeja ayat demi ayat di dalam Kitab Suci Mu...Agar kau tak berpaling dari ku

Ya Allah...Tutup semua pintu dosa ku...Jangan biarkan lautan dosa menenggelamkan aku...Dalam buih-buih kenistaan yang menggunung...Izinkan aku Mencari dan menemukan cinta sejatiku...Kerana aku tahu ya Rabbi…Hanya cinta Mu yang paling hakiki





No comments:

Post a Comment

thank you for your feedback