Sunday 21 July 2013

merindu
                         Aku kini merindu

Merindu pada diri nya yang telah tiada

Walau tidak pernah sekali bersua

Merindu tatkala suka dan duka

Merindu demi mencari redha yang maha kuasa

Merindu sesuatu yang tidak pernah ku duga

Merindu tiap bicara, tutur kata nya

Merindu dirinya yang sentiasa bermanfaat utk ummatnya

Merindu tiap gerak geri nya

Merindu segala amal soleh nya

Mengapa harus aku duduk di sini sahaja?

Menunggu bulan jatuh ke riba?

Tidak berusaha mengenal diri nya?

Tidak mahu mengikut amal nya?

Jahil kah aku? Tidak tahu kah aku?

Bukankah ilmu kini ada dimana-mana?

Atau aku sengaja menutup mata mentulikan telinga?

Bilakah agaknya aku ingin mengikuti jejaknya?

Hari ini? Esok? Nanti? Atau sekarang?

Rindu ini tidak akan pernah menemui penghujungnya

Rindu yang tidak akan pernah dipenuhi jika tiada susulannya

Tidak juga mahu menghentikannya

Kerana rindu ini perlu dalam setiap jiwa

kerana ia adalah titik semangat untuk mengenal si-Dia

Si-Dia yang MAHA  Esa, yang MAHA segalanya

Yang tidak akan luput didunia hingga akhirnya

Mencari redha-Nya adalah yang terutama

Kerana redha-Nya adalah penentu segalanya

Kerdilnya aku..jahilnya aku..

Ayuh bangkit dari selimut mu

Penuhi setiap rindu mu itu.



No comments:

Post a Comment

thank you for your feedback